Sind den MXUS XF08C gute und rechtliche Komponenten? (Please forgive my English and automated translation)

Diskutiere Sind den MXUS XF08C gute und rechtliche Komponenten? (Please forgive my English and automated translation) im Umbau-Pedelecs Forum im Bereich Diskussionen; Hallo! I will be moving to Ramstein, Germany this summer. I already have a pedelec that I built around a Q128C motor (500W), but now I am trying...
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mystryda

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Hallo! I will be moving to Ramstein, Germany this summer. I already have a pedelec that I built around a Q128C motor (500W), but now I am trying to rebuild to comply with EN 15194 and the German regulations.

I am considering the MXUS XF08C, since it is 250W and will fit my 10-speed cassette. Is it sufficient to have a copy of the advertisement that shows the XF08C listed as 250W? Do you think I should consider a different hubmotor instead?

Also, are 13S 18650 batteries allowed? (3.6V x 13 = 46.8V nominal. I would charge to 4.05V x 13 = 52.65V) I see that there's a 48V restriction, but I wasn't sure if that was on the nominal voltage or the maximum voltage.

I know that throttles aren't allowed, that I require a headlight and taillight (I have both), and about the restrictions on speed (25kph). Can you think of anything else that I'm missing? Is it a problem that my clipless pedals don't have reflectors? I'm trying to respect the German regulations.
_________________________________________________

(Bitte verzeihen Sie meine automatisierte Übersetzung)

Hallo! Ich werde diesen Sommer nach Ramstein ziehen. Ich habe bereits ein Pedelec, das ich um einen Q128C (500 W) Motor gebaut habe, aber ich versuche jetzt, es gemäß EN 15194 und deutschen Vorschriften wieder aufzubauen.

Ich denke an den MXUS XF08C, weil er 250 W hat und für meine 10-Gang-Kassette geeignet ist. Reicht es aus, eine Kopie der Anzeige zu haben, in der der XF08C als 250 W aufgeführt ist? Denken Sie, ich sollte stattdessen einen anderen Aufzugsmotor in Betracht ziehen?

Sind 13S 18650 Batterien erlaubt? (3,6 V x 13 = 46,8 V Nennspannung. Ich würde auf 4,05 V x 13 = 52,65 V aufladen.) Ich sehe, dass es eine 48 V-Begrenzung gibt, war mir aber nicht sicher, ob dies die Nennspannung oder die maximale Spannung war.

Ich weiß, dass Drosseln nicht erlaubt sind, dass ich einen Scheinwerfer und ein Rücklicht brauche (ich habe beide) und über die Geschwindigkeitsbegrenzungen (25 km / h). Können Sie sich noch etwas vorstellen, das mir fehlt? Ist es ein Problem, dass meine Klickpedale keine Reflektoren haben? Ich versuche die deutschen Vorschriften zu respektieren.
 
oxygen36

oxygen36

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Also, are 13S 18650 batteries allowed? (3.6V x 13 = 46.8V nominal. I would charge to 4.05V x 13 = 52.65V) I see that there's a 48V restriction, but I wasn't sure if that was on the nominal voltage or the maximum voltage.
No problem. Also up to 4,2x13=54,6V
What also is needed for a streetlegal bicicle is:2 (different) and safely working breakes. A bell.(orange reflector on pedals,relector on wheel or white reflector strip on tyers.)
 
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mystryda

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No problem. Also up to 4,2x13=54,6V
What also is needed for a streetlegal bicicle is:2 (different) and safely working breakes. A bell.(orange reflector on pedals,relector on wheel or white reflector strip on tyers.)
Yeah, I only change to 4.05 in order to avoid high voltage fatigue and so extend the number of useful cycles.

Are configurations higher than 13S allowed? It looked like there were references on this forum to using 14S and 15S, but I wasn't sure that was for offroad perhaps.

I thought I saw that the pedal reflectors weren't required for road bikes. Besides, how would you even mount them to SPDs like this?
Shimano XTR PD-M9100 SPD Bike Pedals | Jenson USA
Are there legally acceptable alternatives, like reflectors tape on the shoes or the crank arms?
 
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Jaap

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Don't care about the reflectors at the pedals. You won't find any on a roadbike or MTB here. The police ist already happy if you have a working light at all. Also the reflectors are unusal on sportbikes.
Officially all light and reflectors need a sign that shows they are legal to German regulations. So ist make sense to buy these parts in Germany

Vorschriften zur Fahrradbeleuchtung

Hope you enjoy your rides in Germany.
 
Chrisol

Chrisol

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To fullfill the german regulations, the rated output power of the motor must limited to 250 W, max. speed is 25 km/h.
A throttle must limit at 6 km/h without pedaling.
Important is a CE signed controlller and motor.
 
oxygen36

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like reflectors tape on the shoes or the crank arms
just do it. It helps to get older.
Also:Shimano Reflector SM-PD60 For M9000/9020/785/780/647/530 Schwarz, Bikeinn
https://www.sportscheck.at/shimano/...MI85yTnJvm6AIV2u3tCh3Kig47EAQYAyABEgJD2fD_BwE
pedal reflectors weren't required for road bikes
Race bike wight under 11kg used by an racer.
And In Gemany its forbitten to have a knife outdoors with blade longer than 12cm (4 1/2 in) Also .357 .38 .45 and so on....
Allowed: Posche at Autobahn over 300km/h (190mi/h)
 
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mystryda

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[QUOTE = "Chrisol, post: 1408641, member: 32931"]
Important is a CE signed controlller and motor.
[/ QUOTE]
I thought that only the motor had to be 250W and CE-signed. The controller can't be sized larger to avoid overheating? Or where does one find a KT36 type controller that's CE-signed?
 
Chrisol

Chrisol

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The CE sign means that the controller will be electromagnetical compatible.
You could use a stronger controller.
The only difference between a controller with and without CE sign should be just the absence of the sign.

If you are overtaken by a police car, it is better not to interfere with the police radio;)

So a rear mirror would be fine.
 
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mystryda

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Is it necessary to make a label for my home built bike, same as mass-market bicycles?
EU regs (see bottom of page 13)
Quote from "RULES & REGULATIONS ON ELECTRIC CYCLES IN EUROPEAN UNION, bottom of page 13"
• a serial number at a readily visible location
• the name of the manufacturer or the manufacturer’s representative and the number of the standard, i.e. ISO 2410
• the following words:
--• EPAC according to EN 15194
--• 25 km/h, i.e. cut off speed
--• 250 W, i.e. electric motor maximum continuous rated power
 
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Jaap

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Is it necessary to make a label for my home built bike, same as mass-market bicycles?
Never seen such a sticker on a Maas-Market bicycles. The only label they have are we don't confirm to German regulations. Standard if lights and reflectors are missing.

250W sticker or engraving on the motor makes more sence. And a bill showing 250W.
 
Thema:

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