Specialized BLEvo App für Levo/Kenevo, Erfahrungen und Austausch

Diskutiere BLEvo App für Levo/Kenevo, Erfahrungen und Austausch im Brose Forum im Bereich Fertig-Pedelecs; On the Apple store is available BLEvo version 3.4.3 for iOS I added the management of the second battery. You need to activate it in the...
Paolo BLEvo

Paolo BLEvo

On the Apple store is available BLEvo version 3.4.3 for iOS
I added the management of the second battery. You need to activate it in the configuration menu. Then at startup it will be asked to enter the capacity of the second battery.

Here are all news:
- Added second battery management
- Now the static values are restored even if you are not using Smart Power
- Update for iOS 12.2
- Bugfix: Distance calculation with bike sensor
- Bugfix: GPX import with larger longitudes 100
- Bugfix: CSV header creation
- Bugfix: Reading data at the beginning of the tour

Download the update from iTunes ..
Let me know if you found issue or bug.
Enjoy your ride.
Paolo.

POCman

POCman

Details E-Antrieb
Brose
On the Apple store is available BLEvo version 3.4.3 for iOS
I added the management of the second battery. You need to activate it in the configuration menu. Then at startup it will be asked to enter the capacity of the second battery.

Here are all news:
- Added second battery management
- Now the static values are restored even if you are not using Smart Power
- Update for iOS 12.2
- Bugfix: Distance calculation with bike sensor
- Bugfix: GPX import with larger longitudes 100
- Bugfix: CSV header creation
- Bugfix: Reading data at the beginning of the tour

Download the update from iTunes ..
Let me know if you found issue or bug.
Enjoy your ride.
Paolo.
Hello Paolo,

i tried to use the feature with a second battery today on Android. I could ad the second battery at start of the tour. When i changed to the second battery at 9% rest power (of the first battery), autonomy showed up 180km. What did i do wrong? Seems blevo thought i reloaded the first battery. Do i have to change the battery also in the menü when i physicaly change the battery?

Paolo BLEvo

Paolo BLEvo

Hello Paolo,

i tried to use the feature with a second battery today on Android. I could ad the second battery at start of the tour. When i changed to the second battery at 9% rest power (of the first battery), autonomy showed up 180km. What did i do wrong? Seems blevo thought i reloaded the first battery. Do i have to change the battery also in the menü when i physicaly change the battery?
Sorry but the second battery checkbox should be activated ONLY when you use an additional battery at the same time. If you change the battery, you don't need to use this feature otherwise all the calculation of power are wrong..
Did you use 2 different batteries or an additional battery connected in parallel?

POCman

POCman

Details E-Antrieb
Brose
ah, ok, thanks. Yes, i used 2 different batteries and i now i understand the problem. thx

Paolo BLEvo

Paolo BLEvo

I have just released version 3.4.8 of BLEvo for Android. Here are the news:

- Updated German translation (thanks to Michael K)
- Added the possibility to display the wheel circumference in mm or inches
- Added option to don't restore the % of assistance on change level
- Bugfix: The data above the map is also available in the default display
- Bugfix: Choice of activity type for uploading Strava
- Minor bugfixes

K

KSC

Hi, is it possible to use the IOS App with the Turbo Vado 5.0 with the new Display?

H

hari43

Die eingestellten 80 Watt sind der Trainingswert der Beinkraft. Auf Seite 15 der 28-seitigen Bedienungsanleitung der BLEvo-App 3.4.4
unter 7.2 Einstellung für Experten bei Smart Power näher erklärt.

kawamaha

kawamaha

Details E-Antrieb
Turbo Levo FSR 2018 / FullSeven (Bosch)
Ganz vereinfacht:

Du gibst einen bestimmten Bereich der Unterstützung an, z.B. 0-60%. Dann gibst du an, wieviel Watt du selbst treten willst, z.B. 100 Watt. Die App misst dann permanent, wieviel du selbst leistet. Kommst du über 100 Watt Eigenleistung, nimmt die Unterstützung automatisch zu, bis du wieder bei den angestrebten 100 Watt Eigenleistung bist. Trittst du weniger als 100 Watt, weil es flacher wird oder bergab geht, reduziert die App die Unterstützung ebenfalls, bis du wieder bei 100 Watt Eigenleistung bist.
ich glaub, ich steh aufm schlauch... :unsure:

D

Danny_Wilde

Details E-Antrieb
Brose Drive S im Turbo Levo FSR Comp 6Fattie
Die 80 W Tritts du, danach unterstützt dich der Motor mit dem was du eingestellt hast.
Die eingestellten 80 Watt sind der Trainingswert der Beinkraft. Auf Seite 15 der 28-seitigen Bedienungsanleitung der BLEvo-App 3.4.4

Das ist mir soweit klar. Aber man kann beide Werte unabhängig voneinander einstellen. Das verstehe ich nicht.

B

biker71H

Bei mir ist die Anleitung EN wenn ich auf Anleitung klicke. Auch ist die Sprachausgabe EN obwohl ich DE eingestellt habe. Andere Sprachen gehen aber, nur deutsch nicht. Wieso?

kawamaha

kawamaha

Details E-Antrieb
Turbo Levo FSR 2018 / FullSeven (Bosch)
Das ist mir soweit klar. Aber man kann beide Werte unabhängig voneinander einstellen. Das verstehe ich nicht.
In der Anleitung steht:
"Für jede Stufe kann eine andere Beinkraft eingestellt werden. Der Wert wird rechts neben der Stufenwahl angezeigt. "

also oben die Grundeinstellung, die erstmal für alle 3 Modi gilt, unten im grünen Feld kann man dann ECO, TRAIL und TURBO
nochmal seperat anpassen.
So würd ich das verstehen....

D

Danny_Wilde

Details E-Antrieb
Hmm, vielleicht hast du recht. Benutzt du den Smart Power Modus?

Vol26

Vol26

Details E-Antrieb
Brose 1.3; Impuls EVO RS, TSDZ2
Also ich trete gleich viel W, egal ob in Eco oder Turbo. Von daher hat mich das jetzt nicht so interessiert das man das verschieden einstellen kann.

D

Danny_Wilde

Details E-Antrieb
Hast du beide Werte jeweils gleich eingestellt?

Thema:

BLEvo App für Levo/Kenevo, Erfahrungen und Austausch

Oben