(2010) Clean Mobile BB Mid motor (3Element Espire) need information

Diskutiere (2010) Clean Mobile BB Mid motor (3Element Espire) need information im E-Motoren Forum im Bereich Diskussionen; Hello, I have bought 3Element Espire bike with broken battery. I have built a few ebikes and plan to install a different controller and battery...
M

MikeBE

Hello,

I have bought 3Element Espire bike with broken battery. I have built a few ebikes and plan to install a different controller and battery. However, I need some information on the electric motor in the Clean Mobile BB mid motor and I could not find anything online. Both companies (3Element and Clean Mobile have gone bankrupt and TQ (who bought clean mobile) could not provide me with any information on these old motors. Could anybody here help me or point me in the right direction?

I need to know the number of pole pairs of the electric motor.
Also I need to know the RPM/V. I found that the motor has a max rpm of 3000 and runs at 48V (nominal), so RPM/V should be around 62 (quite high).

Thanks for any information anybody can provide. The motor itself is fabricated by CPM Motors. I have contacted them directly but without success so far.

Thema:

(2010) Clean Mobile BB Mid motor (3Element Espire) need information

(2010) Clean Mobile BB Mid motor (3Element Espire) need information - Ähnliche Themen

• Welche neuen guten eBike Rücklichter für 2010/21?

Welche neuen guten eBike Rücklichter für 2010/21?: Hallo alle Was kommt auf Ende Jahr alles an guten Rücklichtern für eBike raus, idealerweise mit Bremslicht? Meine Referenz ist das Supernova M99...
  • Panasonic 26 Volt Motor aus 2009 und 2010 LED Steuerung tauschbar?

Panasonic 26 Volt Motor aus 2009 und 2010 LED Steuerung tauschbar?: Für mein 2010 Kalkhoff (Steuerung Bild 1) habe ich ein Backup aus Motor und Steuerung (Steuerung Bild 2). Können beide Sterungen für beide...
  • Umbau KTM Teramo, Bj. 2010

Umbau KTM Teramo, Bj. 2010: Hallo Gemeinde, ich bin neu hier und habe auch schon ein paar Threads durchgelesen. Ursprünglich wollte ich ein günstiges E-Bike (Pedelec)...
  • Problem mit Diamant Achat+ von 2010/11

Problem mit Diamant Achat+ von 2010/11: Hallo liebe Leute. Bin neu hier und brauche gleich Eure Hilfe. Habe mir zwei o. g. Ebikes gebraucht gekauft. Das eine funktionierte und das...